Marlborough Sounds - Reisverslag uit Grove, Verenigd Koninkrijk van Marieke Vooijs - WaarBenJij.nu Marlborough Sounds - Reisverslag uit Grove, Verenigd Koninkrijk van Marieke Vooijs - WaarBenJij.nu

Marlborough Sounds

Blijf op de hoogte en volg Marieke

27 Januari 2016 | Verenigd Koninkrijk, Grove

Woensdag 27 januari

Vanmorgen eerst even wat noodzakelijke dingen geregeld nu we toch in een stad zijn. Eerst naar een ruiten maker gegaan voor een sterretje in de vooruit, gelukkig hadden we een verzekering ervoor afgesloten dus we konden zo weer door. Daarna door naar een drogist voor wat vreemde plekken bij Danny op z'n armen en benen. Anders dan de Sandflies beten. Waarschijnlijk toch gisteren gestoken door muggen oid, ook ik heb meerdere plekken die onwijs jeuken. We krijgen wat antihistamine en hydrocortisoncreme mee.
Hierna doorgereden naar de garage voor Adblue, hier gaf de camper een melding van. Soort krachtvoer voor de motor. Er ging wel 25 liter in dus was wel nodig ;-)
Vervolgens de mooie weg richting Picton gereden over de Queen Charlotte route. Langs de kust en fjorden, helaas erg bewolkt zodat we niet het mooie blauwe water zien.
We overnachten op een DOC camping aan het water ongeveer een klein uurtje van Picton vandaan, waar we morgen de boot naar het noorden pakken.

Donderdag 28 januari
Helaas is het vandaag nog steeds erg bewolkt en begint het te regenen als we aankomen in Picton.
We hebben hier nog 2,5uur voordat we op de boot kunnen. In Picton zelf is niet veel te doen en vooral niet met regen. We nemen dus maar een warme choco en een lekker taartje erbij :-)
Om 13u kunnen we de ferry op. Allemaal goed geregeld, auto's en Campers apart. Binnen een uur is iedereen aan boord en vertrekken we om 14.15. Ti's best een grote ferry met genoeg restaurantjes aan boord. In eerste instantie varen we rustig de fjorden uit, eenmaal op zee wordt het een woeste zee dus binnen no time voelen we onze maag draaien. Snel de tabletjes innemen tegen zeeziekte. De crew loopt continu rond met bekertjes ijs, schijnt te werken tegen zeeziekte, en om te vragen of alles goed gaat, erg netjes. Na 2uur varen, 3 tabletjes verder en heel wat bekertjes ijs voelt Marieke zich wel echt beroerd dus verhuizen we helemaal naar achteren van de ferry. Dat doen we de volgende keer dus meteen ;-) Rond 18u rijden we de ferry af, direct de file in van de enorme stad Wellington. We zullen weten dat we in de hoofdstad rijden, wat een drukte. Zelfs een echt snelweg met 3/4 banen naast elkaar..
We zoeken een camping op iets buiten stad, prima camping maar eigenlijk iets te duur ;-)
De volgende dag gaan we Wellington in, grote stad aan zee maar echt gezellig vinden we het niet. Hebben eigenlijk ook weinig foto's gemaakt ;-)
Omdat het parkeren ook kneiter duur was hebben we besloten niet het kabelbaantje omhoog te nemen naar de botanische tuin. Op de valreep gaan we nog wel het enorme, gratis ;-), Te Papa museum in. Wat een gaaf museum, het bestaat uit 4 verdiepingen en vol met exposities over de natuur, ontstaan en cultuur van NZ. Ook is er een expositie over de Gallipoli aanval tijdens de 1e WO. Wij hebben alleen de 2e verdieping gedaan over de WO en de natuur met al de vogels en vissen. Super gaaf om te zien was het skelet van de enorme Blue Whale en de grootste octopus,die op sterk water is gezet.
In de avond rijden we door naar het plaatsje Paraparaumu. Hier overnachten en eten we heerlijk aan zee met een mooie zonsondergang :-)

• 30 Januari 2016 - 15:25

Pa:

Hi lieve kinderen, weer genoten wat jullie reisverslagen en foto's de afgelopen dagen, t is één groot avontuur, en wat is mooi land dat Nieuw Zeeland, en zo gevarieerd, zie dat jullie nu op het noorden eiland zitten, nou hoop dat het weer wat opknapt, t is hier allemaal regen en wind, niets aan..dag liefs

• 31 Januari 2016 - 08:19

Laura Wijnbelt:

Al een tijdje niet gekeken naar jullie verhalen, maar nu weer helemaal bij gelezen.
    Wat een geweldig mooie reis zijn jullie aan het maken!