Queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Zuid-Afrika van Marieke Vooijs - WaarBenJij.nu Queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Zuid-Afrika van Marieke Vooijs - WaarBenJij.nu

Queenstown

Blijf op de hoogte en volg Marieke

17 Januari 2016 | Zuid-Afrika, Queenstown

15 januari komen we aan in Queenstown, ook hier is het erg slecht weer maar gelukkig voorspellen ze voor de volgende dagen beter weer.
Queenstown is the place to be for fun... Veel restaurantjes, cafés, winkeltjes en je kunt hier heeeeel veel doen in de omgeving.
Super gezellige plaats tussen de bergen en aan een meer... Dit hebben we echt ff gemist afgelopen dagen die drukte. We besluiten om hier 3 nachten te blijven. We belanden uiteindelijk de volgende dag op een super leuke knusse camping midden in t centrum, zodat we in de avond lekker een drankje kunnen drinken ;-)
We eten 's avonds bij Flame, een grill restaurant. Het zit er stampvol maar wij hebben nog een plekje aan de bar. Uiteindelijk een erg leuke plek omdat we zo het hele reilen en zeilen van t restaurant zien en zo de keuken in kijken... En daar komen toch een enorme lappen vlees uit :-) we eten hier echt super lekker en hebben een heerlijk flesje rode wijn.
Hierna belanden ergens in een bar, The Londen, waar we best een hoop entree moesten betalen, wisten we natuurlijk niet ;-) en t mega druk is. Uiteindelijk trad hier UB40 op deze avond, wij hebben ze net gemist maar de andere bandjes waren ook erg leuk! Wat een gezelligheid!

16 januari
Vandaag gelukkig beter weer, ti's droog en af en toe komt het zonnetje lekker door!
In de middag gaan we met de gondel omhoog vanuit het centrum naar zo'n 1600m en vanuit daar hebben we een super mooi uitzicht op de stad en het aangrenzende meer!! Hier kunnen we ook nog een klein liftje omhoog pakken om vervolgens met een soort rodel karretje naar beneden te crossen. De eerste keer moeten we de makkelijke afdaling nemen na een soort test dat wordt beloond met een stempel dat je t gehaald hebt. Hierna mogen we zelf lekker crossen, super gaaf!!
Tussen de afdalingen door lopen we nog een kleine wandeling omhoog van een uur door de bossen.
In de avond lekker een pizza gegeten bij een leuk barretje waar ze zelfs pizza van 21inch verkopen. Wij houden het bescheiden bij een kleintje.

17 januari
Vandaag gaat vroeg de wekker want we gaan raften!! We moeten om 8u bij het verzamelpunt zijn.
We worden opgehaald door een erg oud gammel busje, gelukkig is het niet ver rijden. Daar krijgen we onze wetsuits, helmen en zwemvesten aan. Maar nu nog een stuk rijden, zo'n 40 min en dit in hetzelfde gammelende busje. Het is een leuke trip... Door de mist, op een gravelweg, langs diepe ravijnen en dan te bedenken dat t busje ook nog 4 raftboten met zich mee sleept. Gelukkig maakt de gezelligheid in de bus een hoop goed. We zitten bij "the crew" dus er wordt een hoop gelachen en grappen uitgehaald.
Als we eenmaal veilig zijn aangekomen, krijgen we een uitgebreide uitleg en veiligheidsinstructies. Totaal zijn er ongeveer 7 boten, wij zitten bij Sam in de boot met nog vier andere meiden. Uiteindelijk een hoop gekakel maar wel gezellig. Tussendoor wordt er ook nog geraft en houdt Sam ons goed bij de les ;-) de tocht duurt totaal 2uur, ti's een fantastisch mooie tocht!! Springen we van de rotsen, zwemmen we stukjes in t ijskoude water en varen we langs toch wel heftige snelstromende stukken. Ook zien we een aantal materialen, stukken metaal. Dit is nog een herinnering aan de mensen die hier vroeger goud hebben gezocht. We eindigen de tocht door een 60m lange tunnel, uitgegraven door 2 goudzoekers om zo meer goud te kunnen vinden omdat het daar minder hard stroomt. Overigens viel de opbrengst erg tegen.
De tunnel en de tocht eindigt met een waterval, dit was echt wel super vet!!
Na een sauna en een lekkere warme douche hebben we een uur om lekker te lunchen in de zon en met een fantastisch uitzicht.
Hierna gaan we met een speedboot over de Shotover rivier.
Een half uur alleen maar adrenaline, dit is vet!!! Echt vlak langs de rotsen en we draaien genoeg rondjes van 360graden... Zo cool!!
Hierna worden we netjes en gratis door de bus afgezet in Queenstown.
In de middag even rust en relaxen in de zon!!
In de avond lekker de zo populaire hamburgers van Queenstown gegeten bij een ondergaande zon, deze hamburgers zijn echt heeeel groot en erg lekker. Wij hebben hem niet gegeten bij Fergburger, waar heel de dag rijen dik staan maar op aanraden van Sam bij the Devil burger... Super nice.
Hierna nog tot in de late uurtjes een dansje gedaan bij café Winnie's...

18 januari
Helaas vandaag moeten we Queenstown weer verlaten maar op naar weer nieuwe mooie plekken.
We rijden naar Arrowtown, ongeveer een half uurtje rijden. In de goudzoekers dorpje is in het verleden echt heel veel goud gevonden. Aan de huizen en de vele ruïnes is dit ook nog duidelijk te zien. We gaan ondanks de regen hier een wandeling maken van 3uur. Gelukkig wordt het halverwege droog en hebben we mooi uitzicht op de omgeving. Helaas niet zo ver omdat de mist nog hoge toppen beschermd.
Onderweg zien we een aantal reünies en probeert Danny z'n eerste goud te vinden. Helaas niet gevonden :-)
We rijden hierna door naar Wanaka, het zusje van Queenstown. Hier ook gezellige barretjes aan het meer alleen wat minder druk.
Wij rijden eerst naar the Puzzeling world, hier worden je hersenen totaal voor de gek gehouden door optische illusies. Super grappig!
Daarna nog een mega groot dolhof waar we na een uur uitgekomen zijn. De bedoeling was om de 4 torens met verschillende kleuren als eerste te vinden en daarna de uitgang te zoeken. Danny heeft de kleurtjes als eerste gehaald maar Iekie was t eerste bij de uitgang ;-)
Hierna zijn we doorgereden naar een DOC camping waar we gratis tussen de bergen op een veld overnachten..
Wauw wat is dit toch een mooi en heerlijk land.
Helaas door de wolken kunnen we net de Mount Aspring niet zien...

• 22 Januari 2016 - 17:00

Linda:

Wat klinkt dat allemaal weer super gaaf zeg!!! En wat een leuke foto's! Is het thema duim? ;)

Die foto's in puzzling world zijn ook leuk!!! Hoe langer je ernaar kijkt hoe gekker het wordt!!!

Lekker genieten jullie twee!!!!

Liefs

• 25 Januari 2016 - 20:43

Pa:

Hi Kid, dank voor jullie geweldige verslagen, hartstikke leuk jullie zo kunnen volgen, dag**