Lake Tekapo - Reisverslag uit Lake Tekapo, Nieuw Zeeland van Marieke Vooijs - WaarBenJij.nu Lake Tekapo - Reisverslag uit Lake Tekapo, Nieuw Zeeland van Marieke Vooijs - WaarBenJij.nu

Lake Tekapo

Blijf op de hoogte en volg Marieke

09 Januari 2016 | Nieuw Zeeland, Lake Tekapo

Gisteren aangekomen bij Lake Tekapo.
Wauw wat is dit een mooi blauw meer met bergen omringt. Super gaaf.. Maar wel een beetje winderig, even opgezocht ongeveer 20km/u. Denk dat in NL een code rood werd afgegeven, waaien bijna uit onze onderbroek ;-)
Desondanks gaan we wel lekker onze eerste wandeling maken. We lopen een groot deel rond het meer en gaan de Mount John op, deze ligt op 1000m hoogte en totaal 300m klimmen. Wel een uitdaging met die harde wind. Leuke en goed aangegeven wandeling, met op de top een sterrenwacht van de universiteit. Lake Tekapo staat bekend om zijn mooie en heldere sterrenhemel.
Een beetje moe en verwaaid komen we terug in t dorp waar we ons zelf trakteren op een lekkere warme choco en een biertje. Op de terugweg lopen we nog even langs Church the good Shepherd. Schattig kerkje aan t begin van t meer.
We besluiten om te overnachten op een parkeerplaats aan het meer, met super mooi uitzicht!! Vanavond lekker filmpje gekeken en daarna de mooie sterrenhemel bewonderd.

• 09 Januari 2016 - 12:23

Remco:

Zo dat ziet er allemaal heerlijk uit zeg! Goed om te horen dat alles goed gaat en dat het er zo prachtig is. Ik ben benieuwd naar jullie volgende avonturen.

• 10 Januari 2016 - 20:35

Linda:

Wat leuk zeg!! Klinkt allemaal zo leuk