Kaikoura & Hanmer Springs - Reisverslag uit Winchester, Verenigd Koninkrijk van Marieke Vooijs - WaarBenJij.nu Kaikoura & Hanmer Springs - Reisverslag uit Winchester, Verenigd Koninkrijk van Marieke Vooijs - WaarBenJij.nu

Kaikoura & Hanmer Springs

Blijf op de hoogte en volg Marieke

07 Januari 2016 | Verenigd Koninkrijk, Winchester

Even 3 verslagen in 1...

5 jan
Onze mooie camper opgehaald, wat een mooie wagen!! Nog best nieuw, 2012. We hadden een veel oudere verwacht, super leuk!
Vanuit Christchurch aangekomen in Kaikoura. Mooie rit door de bergen om uiteindelijk aan te komen bij de Oceaan, wauw wat een mooi gezicht!
We besluiten om geen camping voor de eerste nacht te nemen maar op een parkeerplek te gaan staan aan de oceaan. Best een beetje spannend want s avonds is het wel errrug verlaten... ;-)

6 jan
De nacht overleefd.. Heerlijk geslapen maar wel vroeg wakker. Wekker ging om 7.15 want we staan op de reservelijst voor de Whale watch.. Heerlijk in het zonnetje ontbeten en met een grandioos uitzicht op de oceaan!! Wauw wat is dit gaaf!
Op naar de walvissen.. Tot onze verbazing kunnen we meteen mee met de eerst volgende boot, wat een geluk!!
Al snel spotten we de eerste dolfijnen die rondom onze boot zwemmen, hele groepen... Wauw wat zijn het toch mooie dieren.
Maar nu naar de walvissen, ti's moeilijk ze te vinden ondanks de apparatuur aan boord en omdat ze om de 20-40min even boven water komen maar uiteindelijk zien we er 1. Wel van ver maar we zien hem spuiten en z'n staart zodra hij weer naar onder gaat. Helaas lukt het niet meer binnen de tijd de volgende te zien. Maar zijn blij dat dat we iig 1 mochten spotten.
Hierna zijn we doorgereden naar Hanmer Springs, mooie tocht door de bergen! Onderweg nog even een uurtje geslapen, waren zoooo moe. Handig z'n campertje ;-)
Hanmer Spring is een leuk gezellig dorpje, hier 's avonds nog lekker een drankje gedaan. 's Avonds voor t eerst gekookt in de camper en overnachten op een camping met uitzicht op de bergen :-)

7 jan
Vandaag lekker uitgeslapen... Wat waren we moe gisteren, waarschijnlijk toch de jetlag, de zeelucht, het rijden etc etc ;-)
Maar vandaag lekker chillen!!
Op naar de hot pools en thermaalbaden waar Hanmer Springs om bekend staat.
Heerlijk, de baden zijn rond 36-42gr, zonnetje erbij, dit is genieten!!
Uiteindelijk wel enorm verbrand...
Na lekker te hebben gechillt zijn we doorgereden naar Christchurch, ff Maccie gegeten :-), om vervolgens te eindigen in Wilchester. Klein gehucht vlakbij de snelweg om te overnachten om morgen door te rijden. Hier overnachten we op een "Free camping" alleen een grasveldje en wat enorme dennenbomen maar wat een lekker plekje..

• 07 Januari 2016 - 12:39

Anke:

Hey kanjers,
    leuk om zo jullie reis verslagen te lezen! Zo te lezen genieten jullie enorm! Hopelijk zijn jullie snel van de jetlag af en kunnen jullie echt volop gaan genieten.
    Bon voyage!

• 07 Januari 2016 - 16:04

Anko:

Super gaaf hoor! Wat een gave dingen allemaal!
    Veel plezier!

• 07 Januari 2016 - 21:02

Arnold En Linda:

Eerste foto's zien er relax uit!! Dat wordt een super reis!
    We kijken uit naar de volgende foto's!

Geniet er van!!!

Liefs van ons!!!!

• 08 Januari 2016 - 20:11

Jaap:

Hey Wereldreizigers,

wat een gaaf verslag, wat leuk om te lezen wat jullie allemaal meemaken en jullie zien dingen die ik alleen op de tv zie... echt geweldig, en een leuke camper. enne Mariek insmeren hé ...;-) kijk uit naar jullie volgend verslag ..veel plezier verder..grtz Pa

• 08 Januari 2016 - 20:24

Tineke:

hoi danny en marieke , wat een geweldige reis maken jullie. Allemaal nieuwe spannende en ontspannende dingen. Leuke foto's. En dolfijnen en walvissen gespot geweldig.Tot het volgende berichtje liefs en dikke kus.

• 10 Januari 2016 - 20:32

Laura:

Wat klinkt dit allemaal super zeg! Leuk om te lezen! X