Lake Taupo - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Marieke Vooijs - WaarBenJij.nu Lake Taupo - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Marieke Vooijs - WaarBenJij.nu

Lake Taupo

Blijf op de hoogte en volg Marieke

01 Februari 2016 | Nieuw Zeeland, Taupo

Vandaag rijden we door naar Taupo langs het gelijknamig meer Lake Taupo. Dit is het grootste meer van NZ, wel 600km2! Dit is een meer ontstaan miljoenen jaren geleden na een vulkaan uitbarsting en de krater zich later vulde met water. Het is een prachtig blauw meer en super helder.
Vandaag hebben we een redelijk rustig dagje. We ontdekken Taupo en drinken wat op het zonnige terras aan het meer.
Later op de dag rijden we nog iets noordelijker naar de Huka Falls. Een waterval van 10meter. Onderdeel van de Waikato River, de langste rivier in NZ. Die van het meer helemaal naar Auckland loopt. Ik vind het meer een gigantische stroomversnelling waar een behoorlijke hoeveelheid water tussen de rotsen wordt geperst. Erg mooi gezicht!
In de avond hebben we een heerlijk plekje gevonden aan het meer op een parkeerplaats. Waar we eerst een lekkere duik nemen en daarna genieten van een mooie zonsondergang.

Dinsdag 2 februari
Vanmorgen lekker relaxte ochtend gehad. Ti's heerlijk weer, voor het eerst boven de 30graden!!
We zijn eerst naar de Bridgestone gereden om de band te laten maken. Bleek een flinke scherpe steen in te zitten.
In de middag gaan we een tour over het water maken in een zeilschip The Barbary. Een heel oud zeilschip uit Scandinavië in 1905. Hij is veel gebruikt met wedstrijden en de wereld rond geweest.
Het is een erg mooi tochtje in heerlijk weer. Voordat we weer terug gaan komen we nog bij de Moari rock carving. Een mooi kunstwerk in de rotsen gemaakt door de Maori's. Hier wordt het schip stil gelegd op even het water in te plonsen, heerlijk!!
Als we terugkomen lopen we nog even langs een tentje waar ze vluchten vanuit een watervliegtuigje aanbieden. We zitten al heel de dag te kijken hoe deze vliegtuigjes omhoog gaan en weer landen dus we dachten even informeren. Na 15 min zitten we zelf in het vliegtuigje!!! Whaaaaa gaaf!
We hebben een vlucht over het Taupo meer en het vulkaan landschap, over de Tongariro nationaal park waar we een paar dagen eerder hebben gewandeld!
Super gaaf om dit landschap van bovenaf te bewonderen. We zien enorme kraters en de 3 vulkanen. De hoogste is 3000m waar heel veel verschillende gletsjers op liggen. Prachtig gezicht zo op het vulkaanlandschap. Een fantastische vlucht en ervaring, dit is genieten!!

• 08 Februari 2016 - 12:41

Marianne: