Tangariro crossing - Reisverslag uit National Park, Verenigde Staten van Marieke Vooijs - WaarBenJij.nu Tangariro crossing - Reisverslag uit National Park, Verenigde Staten van Marieke Vooijs - WaarBenJij.nu

Tangariro crossing

Blijf op de hoogte en volg Marieke

30 Januari 2016 | Verenigde Staten, National Park

Vandaag aangekomen na een lange rit van 4uur in het Nationaal park Tangariro.
Onderweg nog een automuseum bezocht in Paraparaumu. Gigantische collectie van vooral hele oude auto's. De oudste is uit 1897. We zagen cadillac's, Rolls Roy's, Mercedes, een echte back to the future auto een DeLorean, echt maffia auto met kogelgaten erin en natuurlijk een auto van ons nl merk DAF. Super leuk om al die oude auto's van dichtbij te zien.

Het Tangariro nationaal park is de oudste in NZ en behoort bij de werelderfgoed van Unesco vanwege zijn 3 vulkanen die hier op staan. De laatste was actief in 2007 maar de laatste heftigste was in 1954.
We halen wat informatie over de wandeling van morgen en rijden door naar de DOC camping iets verder van het dorp.

Zondag 31 januari
De wekker gaat erg vroeg vandaag, half 6. We willen op tijd weg om een plekje te kunnen scoren met onze grote camper op de parkeerplaats en een beetje voor de drukte te zijn.
We zijn ruim op tijd en vertrekken om 7uur om aan de 8uur durende Tongariro crossing te beginnen. Een prachtige wandeling door vulkaan landschap.
Het is af en toe flink klimmen, totaal 1100meter. Wij lopen tot aan de blue Lake en gaan dan weer terug. Anders moet je namelijk een transfer regelen naar je auto. Denk niet de makkelijkste route terug, moeten een stuk van 200m klimmen in alleen maar gruis en vooral niet makkelijk tijdens de "spits". Nog nooit zoveel mensen tijdens een wandeling tegengekomen ;-)
We komen langs de Red Crater en 3 kleine blauw/ groene meertjes, prachtig gezicht. Ook zien en ruiken we vooral het stoom/ zwavelgassen uit de bodem komen, bizar.
Na 8uur wandelen zijn we echt wel een beetje moe en zijn blij dat we weer bij de camper zijn. Alleen zagen we daar aangekomen dat we een lege band hadden. Pfff... Geen bereik om voor hulp te bellen dus maar iemand gevraagd. Meteen de juiste persoon, hij wilde onze reserveband er wel even opzetten. Wauw top..!! Binnen een uurtje zat ie er op.
Na deze lange dag doorgereden naar Lake Taupo, helemaal in het zuiden van het meer waar we een heerlijk plekje met super uitzicht vinden aan de steiger om te overnachten.

• 03 Februari 2016 - 10:47

Linda:

He mariek en Danny,

Super gaaf weer zeg!!! Volgens mij val ik in herhaling ;) Maar wat een onwijs gave ervaring is dit zeg!!!

Ik moet nog een beetje bij lezen, laatste dagen erg druk gehad!

Gaan jullie nog even lekker genieten daar!! Helaas is het einde al een beetje inzicht aan het komen :(

Liefs xxx