Abel Tasman - Reisverslag uit Marahau, Nieuw Zeeland van Marieke Vooijs - WaarBenJij.nu Abel Tasman - Reisverslag uit Marahau, Nieuw Zeeland van Marieke Vooijs - WaarBenJij.nu

Abel Tasman

Blijf op de hoogte en volg Marieke

25 Januari 2016 | Nieuw Zeeland, Marahau

Gisteren 24 januari aangekomen bij het nationaal park Abel Tasman, een rit van 4uur van Westport tot aan het plaatsje Marahau net voor het park.
Klein dorpje wat vooral gericht is op alles wat je in het Abel Tasman kan doen.

Maandag 25 januari gaan we kajakken langs de kust van het park. We moeten al vroeg verzamelen dus de wekker gaat om half acht. We worden door een tractor met de watertaxi erachter naar de zee gebracht. Grappig gezicht want we moeten met z'n allen al in de boot gaan zitten. Bizar om deze ochtend de kustlijn nu van zo dichtbij te te zien terwijl we gisteren denk wel z'n 10min moesten lopen om daar te komen, hier is duidelijk hoog en laag getij.
Onze groep bestaat uit nog 2 andere, wat oudere stellen en een jonge meid uit germany.
Het is een wilde rit naar Awaroa Bay met de watertaxi, we stuiteren lekker over het water. Na ongeveer een half uur komen we aan op een erg mooi goud strand, waar onze kajakken klaar liggen. Na wat duidelijk instructies en een voorstelrondje gaan we het water op. We moeten eerst een stuk tegen de wind en dus de golven in maar daarna volgt een prachtige stuk met wat rustiger water langs de beschermde kust van Tonga Island Marine Reserve. Hier zitten veel zeedieren, zoals de zeeleeuwen, pinguïns, albatrossen, meeuwen. Wij zien heel veel zeeleeuwen en zeehonden met hun kleintjes. Eerste stuk is vooral langs heel veel rotsen, later volgt een afwisseling met gouden strandjes. Mooi gezicht zo vanaf de zeekant. We lunchen op een klein stukje strand waar het net lijkt of we de eerste zijn die dit net ontdekt heeft ;-) we hebben een goed verzorgde lunch met een gezond broodje, enorme brownie, fruit, gezonde noten balletjes (ziet er iig gezond uit), thee en appelsap. Hierna gaan we nog een stuk zwemmen, heerlijk even fris. Ti's een warme en zonnige dag, beter hadden we niet kunnen treffen.
Het eind punt van de kayaktocht is Bark Bay waar de watertaxi alweer op ons staat op te wachten.
We overnachten deze nacht op de camping the Burn, erg leuke camping camping waar we mooi uitzicht hebben op de bergen en de zee. In de avond genieten we van een geweldig opkomende maan!!

Dinsdag 26 januari
Vandaag gaan we een deel lopen van de Tasman track, een wandeling van 4/5 dagen langs de kust door het Abel Tasman park. Wij doen 1 dag ervan, van
The Anchorage naar Bark Bay. Wederom gaan we met de watertaxi. We lopen eerst naar Pitt Head, een uitzichtpunt, in een uur. Daarna begint de wandeling, al snel komen we erachter dat we de high tide wandeling moeten lopen omdat de low tide niet meer mogelijk is :-) dit scheelt een uur.. Moeten we ook nog soort van doorlopen want onze boot terug gaat om 15.45, nu is het 11.30 en ze zeggen dat je er 4uur over loopt.
Het is een erg mooie wandeling, makkelijk te lopen. Het is alleen wel errug warm 30graden, gelukkig lopen we ook stukken door de bossen met veel varens en beekjes. Verder gaat de wandeling langs verschillende baaitjes en mooie stranden. Ook komen we langs verschillende campings die alleen per voet te bereiken zijn, erg leuk zo midden in de bossen en aan de stranden. We steken de Falls River over via een grote hangbrug.
Om 14.45 komen we aan op Bark Bay, gelukkig ruim op tijd zodat we ook nog even kunnen zwemmen.
Na terugkomst stappen we weer de camper in om verder te rijden naar Nelson, ongeveer een uurtje rijden. Hier overnachten we midden in het centrum op een grote parkeerplaats. 's Avonds eten we wat bij Krautz, een Duits restaurantje waar we heerlijk schnitzel hebben gegeten ;-)

• 29 Januari 2016 - 14:07

Amanda:

Hallo daar jullie 2 aan de andere kant van de wereld!
    Jammer genoeg heb ik nu geen tijd om uitgebreid te lezen of de foto's te bekijken (tis een tik-kel-tje druk op werk ;-)), maar dat wat ik heb gezien, ziet er super uit. Jullie hebben 't hopelijk goed naar jullie zin. Paradijs op aarde had ik al es gehoord over N-Z.
    Ik hoop dat jullie gezond en happy zijn en blijven.
    Groetjes!
    Amanda