Franz Josef Glacier - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Marieke Vooijs - WaarBenJij.nu Franz Josef Glacier - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Marieke Vooijs - WaarBenJij.nu

Franz Josef Glacier

Blijf op de hoogte en volg Marieke

21 Januari 2016 | Nieuw Zeeland, Franz Josef

20 januari
Het is nog steeds erg slecht weer helaas. Gelukkig is de temperatuur wel goed maar het regent veel bij aankomst bij de Franz Josef Glacier. Morgen staat de heli-hike op de planning dus maar duimen dat het beter wordt!!
We staan op een erg leuk camping in het regenwoud, the Rainforest ;-)
's Avonds eten we "all you can eat" pizza met z'n 90 backpackers. Aan een lange tafel worden de verschillende pizza's doorgegeven en kan je er een slice vanaf halen, super gezellig!

21 januari
Vroeg op vandaag voor de heli hike en hopen dat het doorgaat ivm de vele wolken. Het ziet er redelijk uit, we zien eindelijk de bergen met sneeuw!! Maar helaas we krijgen te horen dat het niet doorgaat :-(
We worden op de lijst van morgen gezet omdat het de rest van de dag volgeboekt is. Balen!!!
We besluiten de dag toch goed te gaan benutten door Roberts track te gaan wandelen, 5,5uur lopen en ongeveer 700m klimmen met een uitzicht op de gletsjer. Super leuke en vooral mooie wandeling door het regenwoud!! Zo gaaf om te zien hoe dicht gegroeid dit is. Af en toe best pittig klimmen over de gladde natte stenen en de boomwortels. Maar de vele hangbruggen waarvan 1 hele lange.. Denk wel z'n 60 meter en een waarbij je maar met 1 persoon over heen kan en lekker wiebelde maakt heel veel goed. We werden rijkelijk beloond met een prachtig uitzicht op de gletsjer. Het weer zat mee want het heeft niet geregend!! De wolken hingen vrij hoog zodat we een groot deel van de gletsjer konden zien.
Later hoorde we dat de gletsjer een aantal jaar geleden tot aan dit uitzichtpunt liep, bizar hoe ver wij er dan nu vanaf staan!
' s Avonds lekker gebbqd, zo relaxt de campings hier waar je overal van de bbq, kookstellen, koelkasten etc kan gebruiken!

Vrijdag 22 januari
Helaas vandaag hetzelfde weer, eigen nog iets slechter. Helikopter gaat wederom niet door, we proberen nog de volgende vlucht en de fox gletsjer maar ook daar gaan de vluchten niet door.
Na een Hot Pool in Franz Josef gaan we doorrijden naar het noorden. De komende dagen voorspellen ze niet veel beter weer dus ff flink balen en weer door..
We overnachten bij een DOC camping net onder Greymouth bij t plaatsje Hokitipa, leuke camping bij een oud goudzoekers plaatsje. De volgende morgen doen we hier nog een wandeling door tunnels van de goudzoekers, leuk!!

• 25 Januari 2016 - 20:49

P:

Hi kids, balen dat het weer wat tegen zit, maar ondanks het ontbreken van een nw zeelands zonnetje blijft het indrukwekkend wat jullie allemaal beleven, blijf een "rare" combinatie een regenwoud en een gletsjer, zijn echt "hutten"tocht wandelingen die jullie maken, gaaf hoor, nou blijf genieten van jullie avonturen, kijk weer uit naar jullie volgende verslag (' t is hier ook "winter" bijna 15 graden...) dag liefs