Aankomst Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Marieke Vooijs - WaarBenJij.nu Aankomst Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Marieke Vooijs - WaarBenJij.nu

Aankomst Nieuw Zeeland

Blijf op de hoogte en volg Marieke

04 Januari 2016 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Vanmorgen om 10u dan eindelijk aangekomen in Nieuw Zeeland!! Pfff wat een lange vlucht maar we moeten er wat voor over hebben ;-)
Wat fijn om dan nu daadwerkelijk hier echt te zijn en onze reis kan gaan beginnen..
Vandaag dus geland in Christchurch, hier hadden we al een hotel geboekt dus heerlijke aankomst en lekker lang gedoucht!
Daarna toch de stad in gegaan, hoe moe we ook zijn maar moeten echt nog een paar uurtjes wakker blijven om t ritme op te pakken.
Christchurch is in 2011 getroffen door een zware aardbeving en dat is nog steeds duidelijk te zien. In heel het centrum staan lege, kapotte gebouwen of gebouwen die ze weer aan het opbouwen zijn. Niet echt heel gezellig dus.. Wel enorm indrukwekkend vooral de enorm getroffen kathedraal. Bizar wat voor invloed de aardbeving heeft gehad en nog steeds heeft.
Wel leuk pleintje gevonden met allemaal leuke eetttentjes en winkels in grote scheepscontainers, als tijdelijk oplossing. Leuke en gezellige uitstraling.
Hierna naar de botanische tuin geweest. Erg mooi en wat een enorme grote bomen! Heerlijk hier in het zonnetje gewandeld.
Rond 17u lekker ons eerste biertje gedronken en het NZ vlees geproefd, heerlijk!!
Maar nu om 20.30 gaat echt het lampje uit... Lekker een hele nacht slapen!!

• 04 Januari 2016 - 09:24

Dayenne:

Klinkt heel indrukwekkend! De foto van de kathedraal zegt al genoeg.
    Jullie zullen vast heeeeerlijk slapen:-)

• 04 Januari 2016 - 16:49

Marianne :

Ohhh wat heerlijk dat jullie er zijn.
    Ongelooflijk die kathedraal zeg. ..
    Slaap lekker. ..x

• 04 Januari 2016 - 20:32

Laura:

Wow klinkt erg indrukwekkend! Geniet van jullie reis! Xxx

• 04 Januari 2016 - 21:59

De Berggeit (pa):

Heel leuk dit verslag, ga jullie volgen, en genieten hé..
    dag

• 06 Januari 2016 - 12:47

Shirley :

Heel gaaf! Veel plezier

• 06 Januari 2016 - 14:15

Astrid:

Hallo genieters!!
    Wat fijn dat jullie veilig zijn aangekomen en aan jullie grote droom zijn begonnen!
    Heel veel plezier samen, lekker genieten van al het moois!

Dikke kussen!

• 06 Januari 2016 - 16:56

Janet:

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen.
    Heel veel plezier en vooral genieten!!!!

xx

• 09 Januari 2016 - 20:28

Gerlinde:

WoW ben pas bij verhaal 2 maar wat ziet het er gaaf uit en indrukwekkend
    Geniet van al het moois wat jullie nog gaan zien xx